Campus, introductie, voetbal, school en meer! - Reisverslag uit Truro, Canada van Christian Buiël - WaarBenJij.nu Campus, introductie, voetbal, school en meer! - Reisverslag uit Truro, Canada van Christian Buiël - WaarBenJij.nu

Campus, introductie, voetbal, school en meer!

Blijf op de hoogte en volg Christian

08 September 2013 | Canada, Truro

Inmiddels zit ik alweer anderhalve week op campus (of residence, campus is een zeer breed begrip hier) in men eigen kamer. Echt heel anders dan Dronten, drie grote kasten van huizen met 3 verdiepingen en heel wat kamers. Ik zit op de derde verdieping van het Chapman huis en heb een best aardig uitzicht over Truro en Bible Hill. Elke kamer heeft hier een vaste indeling, het bed zit tussen de klerenkast en men bureau. Op zich geen probleem, alleen soms lastig met mijn ietwat lange benen en grote voeten. Verder aan de andere kant van men kamer nog een bureau en een kleine koelast (overgenomen van een klasgenoot). Daarnaast zitten er op residence best veel Chinezen hier, gelukkig begin ik inmiddels wat meer verschillen te ontdekken.

Omdat ik op residence zit maak ik dus ook gebruik van een 'mealplan', oftewel eten in een cafetaria/restaurant. Tot nu toe weinig reden tot klagen, er zijn altijd meerdere dingen om uit te kiezen. Qua calorieën moet je wel goed uitkijken, maar je moet me met het ontbijt ook echt niet aan komen met gefrituurde aardappelstukjes, vette worstjes en glas cola (en de niet te vergeten grote hoeveelheden ketchup) Nee, doe mij dan maar een gewoon sneetje toast met jam en een glas melk of een kop koffie.

Toen ik al met al men koffer goed en wel uitgepakt had begon ook al de eerste introweek, namelijk met de internationale studenten (lees Chinese studenten). Naast een paar Nederlanders, drie Tsjechen, een Jamaicaan, vier Indiërs, zijn er hier niet zoveel internationale studenten als in Dronten. Althans, ik heb ze nog niet gezien. Tijdens de intro een rondje over campus gedaan, voor elke afdeling is wel een ander gebouw hier en het ligt allemaal wat verder uit elkaar. Gelukkig zitten we met IFB vooral in een gebouw of in de bibliotheek. Daarnaast hebben we onze eigen 'IFB Resource Room', een lokaal met 4 bankstellen en wat ander meubilair, best ideaal. Nu nog even oranje muurverf regelen!

Zoals in het vorige verslag al aangekondigd, afgelopen zaterdag was dan de eerste training voor het universiteitsteam. Niet wetende wat voor een niveau we konden verwachten vol goede moed met twee klasgenoten wezen trainen (uiteraard in het shirt van het Nederlands elftal). Na een korte kennismaking hebben we 2 uur lang vol gas getraind bij 25-30 graden. Na afloop kon je me dan feitelijk ook bij elkaar vegen. Het niveau was best hoog met een zeer fanatieke trainingsstaf (hoofdtrainer incl. 2 assistent-trainers). Aan het eind van de training kregen we te horen dat we zondags eerst van 11 tot 12 de sportschool in zouden gaan om daarna s'avonds van 6 tot 7 nog het veld op zouden gaan. De volgende ochtend zouden we niet gaan halen, daar we met een groot deel van de klas bij een klasgenoot zouden overnachten die een vakantiehuisje aan het water had. Al met al werd ons ook duidelijk gemaakt dat er tijdens het seizoen elke dag twee uur getraind zou worden. Dat is toch ff andere koek dan ik gewend was in Nederland, en dus een beste stap om te maken van Grolse Boys 3. Zondags ging de avondtraining niet door vanwege de vele regen en ze wouden graag het veld een beetje in orde houden (dat ken ik ergens van). Maandags ben ik zonder men klasgenoten meegegaan met het team om te gaan trainen in een indoorhal dat maar een uur rijden was vanaf Truro. Eerst een meeting met het hele team om wat regels en informatie door te nemen om vervolgens weer te trainen voor twee uur. Aan het eind van de dag ben ik naar de trainer gestapt dat dit toch niet echt iets voor mij zou zijn. Allemaal leuk en aardig zo'n schoolteam, maar de verplichting om elke dag twee uur te trainen is niet echt wat voor mij. Daarom ga ik me de komende maanden wel vermaken in de sportschool op campus om daar wat aan sport te doen.

Ofwel dat weekend dus naar die klasgenote geweest met het vakantiehuisje aan het water (adres voor Google Maps: J a McKay Lane, River John, Nova Scotia, Canada). Dat was echt een heel gezellig weekend, barbecueën, kampvuurtje, gitaar spelende klasgenoot en een biertje. Zondagochtend een duik genomen in zee, wat toch best frisjes was. Daarnaast ben ik gisteren met Robert en Nelleke uit men klas op pad geweest naar Cape Split (adres voor Google Maps: Cape Split, Kings, Subd. B, Nova Scotia, Canada) een stuk land in de Bay of Fundy. Na een dikke twee uur rijden kwamen we daar aan om een wandeltocht te maken van 16 km (8 heen en 8 terug). Dit was een heel leuke tocht dwars door het bos over paadjes die door kleine stroompjes gaan etc. Na 1,5 uur waren we dan op het eindpunt, wat een machtig uitzicht! Met een stevige wind een flink aantal foto's geschoten, vervolgens wat gegeten om weer af te dalen aangezien we ook nog terug moesten rijden naar huis.

Inmiddels ook al twee lessen achter de rug, die gaan hier toch wat anders dan in Nederland. Waar ik in Nederland gewend was om alleen met je eigen klasgenoten in een lokaal te zitten, zitten er hier ook heel wat andere studenten bij in. En die tafels moet ook nog aan wennen, van die kleine dingen die je op moet klappen. Achja, ook weer een ervaring. Ik zal in het komende verslag wel wat meer over de lessen vertellen.

  • 08 September 2013 - 21:41

    Barry Janssen:

    Haha Chris! Ziet er allemaal goed uit. Die training is nog nie zo slecht voor je! ;) geniet ervan en succes met studeren!

  • 08 September 2013 - 21:55

    Anetta:

    Leuk verslag Chris :)
    Geniet er van!

  • 08 September 2013 - 21:58

    Wilfried Buiel:

    Ha die Chris, mooie foto's, geniet ervan. Groeten uut Grolle.

  • 17 September 2013 - 22:34

    Annegrit Schuurmans:

    Hoi Christian.ik hoorde via je paps en mams vanje site. Dat vakantiehuisje lijkt mij ook wel wat, beter dan je strakke trainingen. Heel veel plezier daar aan de andere kant van de zee en geniet vooral! Groetenvan de Schuurmannetjes uut Grolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 4200

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

Canada 2013/2014

Landen bezocht: