Laatste schoolmaanden en stage op P.E.I. - Reisverslag uit Truro, Canada van Christian Buiël - WaarBenJij.nu Laatste schoolmaanden en stage op P.E.I. - Reisverslag uit Truro, Canada van Christian Buiël - WaarBenJij.nu

Laatste schoolmaanden en stage op P.E.I.

Blijf op de hoogte en volg Christian

04 Mei 2014 | Canada, Truro

Daar ben ik weer, ondertussen is het drie maanden geleden sinds mijn laatste update. De afgelopen maanden zijn voorbij gevlogen en heb ik weer veel mee gemaakt. Onder andere het Woodsmen weekend, een competitie waarin ongeveer twintig teams uit Atlantic Canada en Noord-Oost USA deelnemen en tig verschillende onderdelen uitoefenen. Deze onderdelen kunnen in teamverband zij, met zen tweeën of alleen. Elk team bestaat uit 6 heren of dames. Maar enkele voorbeelden zijn het paalklimmen, quarter split (stuk rondhout van 30 cm in 4 stukken slaan), standing block chop (rechtopstaand blok hout van +/- 20 x 20 cm), underhand chop (horizontaal blok hout van 20 x 20 cm waar de deelnemer op staat), single buck (boom met een diameter van 30-40 cm doorzagen met een zaag van 1.5 tot 2 meter). Dit zijn enkele van de vele onderdelen, waar het er allemaal om gaat om dit zo snel mogelijk te doen en volgens de regels om tijdstraffen te voorkomen. Het laatste onderdeel van de dag is de water boil, een van men favorieten. Ofwel, de deelnemer krijgt een stuk rondhout, een kleine bijl, drie lucifers (zonder doosje), een blikje water met zeep erin. Het doel is om met deze materialen een vuurtje te maken dat z.s.m. het blikje water met daarin een stukje zeep aan de kook brengt. Al met al een geweldige ervaring om een dergelijke evenement mee te maken. De competitie bestaat uit vier wedstrijden en helaas hebben de teams van mijn school hun titels niet kunnen verdedigen.

Tijdens het afgelopen semester had ik twee verplichte vakken, Advanced Entrepreneurship en Quality Management. Daarnaast mocht ik zelf een vak uitkiezen en daarvoor heb ik Potato Production gevolgd. Een keer compleet wat anders dan vooral business gerichte vakken, ik heb er dan ook veel geleerd. Ook zijn we een dag op excursie geweest naar P.E.I. waar we verschillende boeren en bedrijven hebben bezocht. Ik heb nog nooit zoveel aardappels op een hoop gezien, in sommige schuren stond je voor een muur van aardappels van ongeveer 5 meter hoog en dan een meter of 50-60 lang. PEI is dan ook nr. 1 op het gebied van aardappelproductie in Canada. Tijdens Springbreak heb ik niet heel veel bijzonders uitgevoerd. Ik ben voor het eerst wezen skiën, wat een hele ervaring voor mij was en zeker voor herhaling vatbaar is. Daarnaast ben ik voor drie dagen naar PEI geweest om een klasgenoot te bezoeken en tevens naar een aardappelbeurs te gaan op zoek naar een stage. Deze heb ik dan ook gevonden bij HZPC Americas Corp. Dit is de Noord-Amerikaanse afdeling van HZPC Holland BV uit Joure, dat voortkomt uit De ZPC BV en Hettema BV. Het bedrijf houdt zich voornamelijk bezig met het ontwikkelen van nieuwe aardappelrassen en de verkoop van aardappelzaad aan boeren in Canada, Amerika en Mexico. Ik heb verschillende stageopdrachten maar ik houd me voornamelijk bezig met Sales & Marketing. Ondertussen heb ik er al weer drie weken op zitten en het bevalt me prima. Ik woon in een hotel in Charlottetown, een kleine gezellige hoofdstad ongeveer in het midden van PEI. Alleen ben ik zeker niet, drie klasgenoten van me lopen tevens stage op PEI en daarnaast heb ik andere bekenden van school hier in de buurt wonen. PEI is de kleinste provincie van heel Canada, want in ongeveer vier uurtjes kun je van het westen van het eiland naar het oosten rijden over mooie slingerende wegen door een geweldig landschap met verschillende kleinere meren en kustplaatsjes. Zo heb ik gisteren een aantal klanten van men stagebedrijf bezocht en tevens het eiland verkend. Ik zou zeggen, neem een kijkje bij de foto’s.

Genoeg verteld voor vandaag, nog een kleine drie maand en dan zet ik weer voet op Nederlandse bodem.

Tot dan, Christian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 941
Totaal aantal bezoekers 4202

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

Canada 2013/2014

Landen bezocht: