De eerste dagen in Canada! - Reisverslag uit Truro, Canada van Christian Buiël - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Canada! - Reisverslag uit Truro, Canada van Christian Buiël - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Canada!

Blijf op de hoogte en volg Christian

27 Augustus 2013 | Canada, Truro

Afgelopen zaterdag was het dan zover, na veel voorbereidingen en alles wat er bij komt kijken ging zaterdag toch eindelijk het vliegtuig. Ik vloog vanaf Münster/Osnabruck op Frankfurt om vanaf daar met twee klasgenoten verder te vliegen richting Halifax, NS, Canada. De vlucht verliep best oké, af en toe wat turbulentie maar verder niks bijzonders. Alleen had ik zo akelig weinig beenruimte, op een wat een langere vlucht had ik me toch wat meer beenruimte voorgesteld. En dan te bedenken dat je ook nog eens een familie met drie kinderen 7,5 uur voor je hebt zitten, en die kinderen geen 5 minuten stil konden zitten of er was wel iets. Stoel naar voren, stoel naar achter of weer een retourtje WC. Mocht het vliegtuig neer storten die vlucht, mij kon niks gebeuren want ik zit toch aan alle kanten klem in men stoel.

Op het vliegveld in Halifax eerst door de paspoort controle, vervolgens langs de immigratiedienst je visa ophalen (toch wel gaaf zo'n eerste stempel in je paspoort), en uiteindelijk men koffers van de band weten te plukken. We werden opgehaald door de ouders van een klasgenoot, en zoals dat gaat in Canada met een dikke Dodge RAM 1500. Koffers achterop gegooid en gaan met die pk's.

Aangekomen in Truro meteen maar even een kleine tour om alvast een idee te krijgen. Tevens een aantal boodschappen gedaan voor het ontbijt de volgende dag, en de boodschappen zijn inderdaad niet goedkoop hier. Ik heb al wel Grolsch weten te spotten in de Liquor Store, de prijs voor een halve liter blik viel me nog enigzins mee. Namelijk $3,50 dat is ongeveer €2,50, te bedenken dat bij Cappie een beugel €3 kost... Oftewel ik ga zeker een aantal blikken Grolsch drinken de komende tijd.

Gistermiddag even in Victoria Park in Truro wezen kijken, een heel groot park aan de rand van het dorp (met alles bij elkaar toch iets van 35.000 inwoners). De Halve Maan in Groenlo is er niks bij! Ik ga daar zeker nog vaker naar toe. Ook ben ik uiteraard meegenomen naar een Tim Hortons, een fastfoodketen gespecialiseerd in koffie etc. Maar weinig mensen zetten zelf koffie thuis, iedereen gaat gewoon in de truck door de drive-thru voor grote bak koffie. En dat meerdere keren per dag. In Truro zitten maar acht Tim Hortons', en hier in de straat zit er ook een en s'ochtends staat er gewoon een file voor de drive-thru...

Vandaag de laatste dag bij men klasgenoot thuis, morgen verhuizen naar de Dalhousie Agricultural Campus om daar men kamer te betrekken voor de komende maanden. Ook hier doen ze aan voetbal, a.s. zaterdag is de eerste try-out training voor aankomend seizoen (sept, okt en nov). Eens kijken of ik mee kan komen met het niveau hier. Tevens begint morgen de introductie op school, deze is tot en met 4 september. Op 5 september beginnen de lessen, maar tot die tijd vermaak ik me zeker wel.