College Royal, Holi, Halloween & Movember - Reisverslag uit Truro, Canada van Christian Buiël - WaarBenJij.nu College Royal, Holi, Halloween & Movember - Reisverslag uit Truro, Canada van Christian Buiël - WaarBenJij.nu

College Royal, Holi, Halloween & Movember

Blijf op de hoogte en volg Christian

27 Oktober 2013 | Canada, Truro

Inmiddels is het alweer bijna november en begint het hier ook wat kouder te worden en zijn de meeste bomen ook wel kaal nu. Op school zit het tempo er flink in, we zitten nu in de Mid-Terms. Oftewel veel verslagen, toetsen en andere opdrachten maar met een beetje tijd management is dat allemaal wel te doen.

Op 11 oktober ben ik met een paar klasgenoten naar een ijshockeywedstrijd geweest in de nieuwe Community Hall in Truro. Voor mij was het de eerste keer dat ik naar een ijshockeywedstrijd ging, kort samengevat is het een razendsnelle maar vooral lompe sport. En als ze het even niet eens zijn met elkaar, gaan de handschoenen uit en komen de vuisten te voorschijn. Best interessant om eens mee te maken.

Afgelopen weekend was het College Royal weekend op school. Dit is een evenement dat uit meerdere onderdelen bestaat. Het hele spektakel begint al op donderdagavond met Farmers Olympics, de naam zegt het eigenlijk wel. Teams van vier moesten verschillende 'boeren' opdrachten uitvoeren, dit ging van op een hooibaal lopen en deze voortdrukken, kruiwagen lopen, touwtrekken, 2 liter melk z.s.m. opdrinken (overgeven daarna is vrij normaal), hooibaal gooien en nog wel meer. Vrijdagsmiddags was de College Royal Show. Studenten krijgen een koe of een schaap toegewezen en proberen die zo mooi mogelijk te maken en aan de jury te tonen. En uiteraard is de afsluiting elke avond in de bar onder het genot van een lekker biertje.

Daarnaast was er afgelopen zondag een HOLI Festival of Colours evenement georganiseerd. Dit is een Hindoeïstisch feest wat vooral bekend staat om het gooien met kleurpoeder. Geniaal om een keer te hebben gedaan, alleen je vindt de kleuren overal terug en het duurt even voordat je weer schoon bent.

Aankomende week is het Halloween en hier gaat dat allemaal net even wat anders dan in Europa. Veel huizen zijn hebben wel iets van aankleding en iedereen is al een tijd bezig met het in elkaar zetten van een zo origineel mogelijk kostuum. Ik heb inmiddels ook een kostuum op de kop weten te tikken bij de Wal-Mart, niet te moeilijk gedaan, ik ga als monnik. Foto's volgen!

Tevens begint a.s. vrijdag de maand November, of eigenlijk Movember. Het idee van Movember is dat mannen gedurende de maand November hun snor laten staan en deze ook verzorgen. Het doel is om geld in te zamelen om prostaatkanker tegen te gaan en om meer aandacht te geven aan deze vorm van kanker. In Nederland is dat jaarlijkse event nog niet zo bekend maar hier in Canada dus wel. Waar ik het vorig jaar nog aan mij voorbij heb laten gaan, doe ik dit jaar wel mee met een aantal klasgenoten. Eens kijken hoeveel ik op men opa en pa lijk aan het eind van de maand... We gaan het beleven!

Bijgevoegd wederom een aantal foto's, ook nog wat foto's van Cape Breton van een klasgenote.

• 27 Oktober 2013 - 20:11

Wilfried Buiël:

Ha die Chris, leuk verslag met mooie foto's, mooi gekleurd!. Zo te zien heb je veel plezier, geniet ervan.
    Groeten uut Grolle.